mechanik

Jak efektivně seřídit karbanátek?

Jaro je za dveřma a je potřeba připravit naše miláčky. Náš kamarád Zdenál, nám poskytl skvělý návod na seřízení karburátoru. Tak šup do dílny, ať to lítá:

Zkus normálně jet – třeba 80 na čtyřku ustálenů rychlosťů, po rovině a po-ma-lu začni ubírat plyn.Pokud se začne zlepšovat tah motoru, je to chudé. A velmi nebezpečné! Pokud se ti to při jízdě na plný plyn začne uchlastávat (motor začne „čtyřtaktovat“ a hulit), je to bohaté.

Postup seřízení karbecu – začíná se od základního osazení a seřízení.

První se vždy upřesňuje hlavní tryska…

…dává se ta největší, na kerů to jede na plný plyn trvale, pravidelně a jak kráva.
Potom možeš udělat volnoběh.Motorka musí byt zahřátá a dorazem šoupátka si dáme trochu vyšší volnoběh, než je zdrávo. Šroubek bohatosti směsi začneme při vrčícím motoru pomalu zašroubovávat (obohacovat směs) až do okamžiku, kdy motor začne jet zřetelně nepravidelně. Z této polohy povolíme šroubek o 90-180 stupňů. Výši volnoběžných otáček nastavíme podle svých potřeb.

Dále následuje seřízení přechodů jehlů v šoupěti.

Motorku rozjedeme třeba až na trojku na nejakých 60 a zaklapneme plyn. Odřazujeme a brzdíme motorem – plyn je furt zavřený – až na jedničku do otáček „tak akorát“ a razantně dáme plný plyn. Motorka musí akcelerovat bez zaváhání.

Když je to bohaté (při přidání plynu se uleje), dáme jehlu důle. Když je při přidání v karbecu díra, potahneme jehlu navrch. Když to nepoznám, dám jehlu do nejaké krajní polohy a zkusím to.

Potom už je obvykle poznat, na kerů stranu to chce.

Pak se vrátíme zpět k volnoběhu,…

…páč jehla v šoupěti a volnoběh se dost ovlivňují. Pak zase jehla. Pak zase volnoběh. To se dělá tak dlůho, až je to v cajku. Spotřebu a pod.lze do určité míry modifikovat polohů jehly v karbecu za cenu mírného zhoršení přechodů. Ale musím si ujasnit, na co motorku chcu používat a můj jezdecký styl.

Zlepšit ovladatelnost se dá taky o fůs menší hlavní trysků, ale musím si byt vědom teho, že pokud to budu hulit na plný kule, možu motor zadřít a nebo udělat díru do pístu.

Zetka musí jet na trojku skoro sto a maximálka je okolo 120ti. Bez zvýšení komprese, jen je motor a klika řádně smontovaná. Píst tříkroužkový.

 

Přehled osazení karbeců najdete zde

ajwa ČZ znak

facebooktwittergoogle_plusmail

Napsat komentář