Výměna řetězu

Výměnu řetězu u Jawa, MZ, Simson…

Zdenál zase řádí, tak se učte

Nachystáme si materiál – kromě toho, co je potřeba (kryty, nohavice, řetěz) ještě čtyři hřebíky – jeden větší, alespoň „stovku“ a tři menší – 63-70 a kus dvaapůlky drátu (o něco delšího, než je gumová nohavica) s háčkem na konci.

Postup

Výměna řetězuDo něčeho pevného zatlučeme tak do výše očí tu stovku hřebík.Na něj nasadíme rozetu s krytem tak, abychom mohli rozetu řetězem opásat či ho tam navléct. Visící konce řetězu by měly byt stejně dlůhé a musí byt navlečené v krytu.Aby se nám rozeta nepootáčela, zajistíme řetěz o konce krytu tema hřebíkama.Drátěný háček prostrčíme nohaviců a strčíme ho do řetazu otvorem pro čep, nohavicu navlékneme nadoraz k hřebíku a trochu ju zmáčknem – napružíme harmoniky krytu.

Třetí hřebík provlékneme řetězem u konce nohavice. Hřebík u krytu vytáhneme.Stejně tak navlečeme druhů nohavicu.Získáme tak řetěz v krytu, s kerým možeme jakž takž manipulovat a máme konce řetězu volné pro následné spojení.Řetěz, aj když je zadeklovaný, musí byt namazaný, protože jinak „sežere“ nohavice.

Jak namazat řetěz do nohavice?

Dá se to udělat tak, že kryt položíme na zem a do místa horní nohavice či lépe přímo do ní nalejeme alespoň půl piksle (125g) vazelíny A00 a kryt zadeklujeme vnitřní část krytu.

Finální úprava

Celů tůto sestavu vložíme do stroje – rozetu chytneme ve vidlici maticí náboje a na malém kolečku nebo u něho spojíme řetěz – provizorně, spojku vložíme zvenku.Teď můžeme namontovat kalhotky a navléct na ně nohavice.Odpojíme kryt řetězu u rozety a pootáčíme kolem tak, až uvidíme spojku.

Zablokujeme jedním hřebíkem řetěz před rozetů, odhrneme nohavicu a zablokujeme ju hřebíkem.Teď můžeme v klidu spojit řetěz. No a montáž dokončíme.

PS:

Když se pak někdy měníme řetěz, rozpojíme kryt navrchu u rozety, najdeme spojku, řetěz rozpojíme (opět je dobré použít hřebíky, aby nám řetěz „nezmizel“ v krytu), na jeden konec připneme nový řetěz a starým ho krytem protáhneme.

Ta vazelína by měla být „nulka“, protože dokonale utěsní fuky v krytu proti vodě a když odstříkne z kol a nebo z krytu, zkápne zpátky na řetěz. Tuhé maziva neé.

Originál návod od našeho kamaráda Zdenála najdete také zde:
http://www.motorkari.cz/profil/?uid=105845&act=clanky&cid=750

 

facebooktwittergoogle_plusmail

Napsat komentář